Indmelding / Udmelding
Indmeldelsesproces
At blive en del af Skovspejderne starter med en simpel online procedure. Forældre kan melde deres børn til ved at udfylde en indmeldelsesblanket, som findes via en "Tilmeld dit barn til venteliste"-knap øverst på Skovspejdernes hjemmeside. Efter tilmelding placeres barnet på en venteliste. Skovspejderne vurderer løbende, baseret på kapacitet og ressourcer, hvornår nye medlemmer kan optages. Når der er plads til flere børn, vil forældrene modtage en bekræftelsesmail, der markerer den officielle indmelding.
Kommunikationsproces ved Indmelding
- Opskrivning: Forældre opskriver deres barn via hjemmesiden.
- Evaluering: Inden for en uge vil Skovspejderne evaluere ansøgningen. Hvis man ikke hører noget, betyder det, at barnet er sat på venteliste.
- Bekræftelse: Når der er plads, sender Skovspejderne en bekræftelsesemail til forældrene om barnets optagelse.
Udmeldelsesproces
For at udmelde et barn fra Skovspejderne, skal forældre sende en email til udmelding@skovspejderne.dk. Udmeldelsen bliver først effektiv, når eventuelt skyldigt kontingent er betalt.
Ventelistehåndtering
Når et barn er på ventelisten, vil det forblive der indtil forældrene selv angiver noget andet. En grenleder vurderer løbende listen og beslutter, hvornår der er kapacitet til at optage flere børn. Denne proces sikrer, at alle interesserede har en fair chance for optagelse, afhængigt af tilgængeligheden og de eksisterende medlemmers progression.
Særregler for Ledere
En undtagelse til ventelisteprocessen er, at forældre, der ønsker at springe ventelisten over, kan opstille sig som leder i en af grenene. Dette tilbud gælder alle grene med udtagelse af familiespejd, men det er en attraktiv mulighed for forældre, der er villige til at engagere sig dybere i spejderarbejdet.